Home Publicatia de Apologetica Page 2

De ce sunt calvinist – partea 5

de Phil Johnson … şi de ce fiecare creştin este un fel de Calvinist. Partea 5: De ce această chestiune este mult mai simplă decât gândesc majoritatea oamenilor La sfârşitul articolului anterior, am descris cum chiar în vremea zilelor mele Arminiane, am afirmat destul de mult adevăr despre suveranitatea lui Dumnezeu: aș fi afirmat fără nici o rezervă oricum că Dumnezeu este Dumnezeu; că El face toată buna Lui plăcere; că nimeni nu Îl poate face să facă altfel; că El este în control şi responsabil indiferent cât de mult zgomot încerc rău făcătorii să îl facă; şi nu doar că El este responsabil, El lucrează toate lucrurile pentru binele meu şi pentru slava Lui. De fapt, încrederea mea în promisiunea din Romani 8:28 a fost ceea ce a motivat viața mea...
Viorel Ardelean

Iată-mă! (ultima parte)

de Viorel Ardelean 7). HRISTOS -  CRISTOLOGIE  - despre Isus Cristos. Pentru a înţelege la modul parţial Persoana Fiului ne vom folosi tot de o mărturisire de credinţă scrisă într-un mod comprimat. Astfel Isus Hristos este prezentat de Biblie ca o Persoană din Trinitate (Ioan1:1). În Evanghelia după Matei 28:19, ne  este înfăţişat ca Fiul care vine din eternitate, egal în esenţă cu Dumnezeu şi cu Duhul Sfânt. Prin naşterea din fecioară Fiul s-a întrupat şi a devenit om ca şi noi (Mat. 1:18-25; Luca 1:26-38). Fiul şi-a păstrat cele două naturi disctinte de Om şi Dumnezeu (Coloseni 2:9; 1 Tim 2:5). Aceste două naturi sunt unite într-o singură persoană (Rom. 1:3-4; Fil. 2:6-8). El a fost ispiti de Satan ca şi noi, dar nu a păcătuit Evrei 4:15  „Căci n-avem...

Lansare roman creștin – În mâna Lui

Fiecare dintre noi știe că Dumnezeu are toate lucrurile în mâna Lui. Acest fapt este crezut de mulți, dar este aplicat de mai puțini. De fapt Dumnezeu, fiind Creatorul tuturor lucrurilor are toate în mâna Lui, toate funcționează conform legilor și rânduielilor Sale. De la a crede și până la accepta zilnic acest fapt simplu - dar profund, adevărat și etern - sunt multe bariere de care ne lovim și apoi uităm de cât de bun este Dumnezeu, cât de mult ne iubește El, cât de nemărginită este purtarea Lui de grijă față de noi zi de zi, an după an.... Pe 30 august 2017 s-a lansat un nou roman creștin intitulat ”În mâna Lui”, pe care am avut ocazia să îl citesc aproape fără să las cartea din mâini. Nu este...

Zece lucruri periculoase de care să te ferești în (orice) biserică

Pretutindeni unde îți întorci capul pândește pericolul - da, chiar și în biserica ta. Deși această afirmație nu este ceva nou, conform cărții lui Iuda, se pare că noi am cam dezvoltat o atitudine de falsă siguranță în spatele ușilor bisericilor noastre. Adevărul este că biserica a fost din totdeauna un câmp de luptă spiritual. Dacă poți vedea lupta invizibilă ce are loc în jurul tău pe la ora 11 dimineața, duminica la slujba de biserică, cred că ar sări hainele de pe tine. Și dacă sunt oameni pierduți în cadrul congregației în care te afli, bătălia s-ar duce cu o mare intensitate. Duminică după duminică, Satan și demonii lui primesc titluri de frecvență ridicată la biserică. Căci noi nu luptăm împotriva cărnii și a sângelui, ci împotriva conducerilor, împotriva autorităților, împotriva puterilor...

Umblați prin credință – un verset înțeles greșit?

Majoritatea dintre noi suntem familiarizați cu felul cum este transpus versetul din 2 Corinteni 5:7 în versiunea Cornilescu, ”pentru că umblăm prin credință, nu prin vedere”. Dacă dați o căutare pe Google - în limba engleză de exemplu - veți găsi explicații a ceea ce înseamnă acest verset, cum ar fi ”Biblia ne provoacă să umblăm prin credință, nu prin vedere”, sau că trebuie ”să mergi prin credință nu prin vedere”, sau că tu ar trebui ”să mergi prin credință, nu prin vedere”. Și probabil că aceleași lucruri le-ați auzit și în diferite predici. Ca să clarificăm lucrurile, cuvântul ”umblăm” din acest verset este, de sigur, folosit într-un sens metaforic ”a trăi”; versiunea BVA în limba română îl transpune astfel: ”pentru că trăim prin credință, nu bazați pe ce vedem”. În acest...

Când ne tragem singur de păr că alții nu pot să se tragă singuri…

Există așa de multe momente în viață când dăm de oameni stupizi. Nabal - din Vechiul Testament - măcar a avut o soție bună care i-a salvat viața. Dar există și momente când dăm de oameni stupizi și nu are cine să-i scape din prostia și naivitatea lor. Pentru aceștia parcă ne vine câteodată să ne tragem de păr, să ne dăm cu capul de pereți că... nu au minte ei și îi complacem. Dar poate că nu ar trebui să ne tragem de păr, deși este o reacție rapidă, de moment, care poate ar transmite un mesaj către ceilalți din jur. Trasul de păr este un lucru violent - atunci când îl facem altora, dar este și o boală care are un termen pe care probabil că mulți dintre...

Trei feluri de slujitori

de Daniel Branzei La înmormântarea unui înalt demnitar al Bisericii Anglicane, un prieten al decedatului, el însuși om însemnat în ierarhia eclesiastică, a rostit câteva fraze rămase în istorie: “Slujirea în biserică cunoaște trei feluri de oameni: oameni ai uniformei, oameni ai sistemului și oameni ai lui Dumnezeu. OAMENI AI UNIFORMEI Oamenii uniformei sunt cei pe care-i face sfinți numai purtarea unei uniforme clericale. Când n-o poartă, ei devin oameni la fel ca toți oamenii, păcătuind în rând cu păcătoșii, trăind mult sub demnitatea chemării care le-a fost făcută. OAMENI AI SISTEMULUI Oamenii sistemului sunt oameni strict necesari Bisericii ca organizație umană, nu ca organism spiritual. Ei sunt „funcționarii“ muncii din birouri, persoanele „unse cu toate alifiile“, care știu să ungă roțile sistemului și să-l facă să funcționeze foarte eficient. Sistemul este la început necesar,...

Motive reale pentru care oamenii pleacă din biserică

În experiența mea de peste 20 de ani de adult - pe care probabil mulți dintre voi o vor depăși, și recunosc că nu sunt ”mai adult” decât alții - am observat o mulțime de lucruri în jur care nu funcționează corect. Unul dintre acestea este motivul sau motivele pentru care oamenii pleacă din biserică. Nu știu cum se întâmplă cu voi, dar mie personal, când nu am nimic de scris și chiar nici o inspirație, poate nici chiar timp să o fac, atunci coboară din cer gânduri pe care trebuie să le scriu mai departe. Sunt lucruri pe care le primesc instantaneu în mintea mea și care au o semnificație profundă, probabil și pentru faptul că adresează lucruri de care poate nu am mai auzit până acum, sau care...

Să cântăm cântecele vechi sau cele noi în biserică?

Zilele trecute văd pe internet o "știre" interesantă... Recunoscusem fotografia, era Chris Tomlin (foto alăturat), un cântăreț și compozitor de muzică creștină din SUA. Articolul spunea cum că... un tribunal din Atlanta, Georgia, a emis un ordin judecătoresc marția aceasta (adică pe 18 iulie 2017) prin care acest artist creștin era obligat să înceteze imediat și să se oprească din a mai adăuga coruri și punți la imnuri vechi bune. Acest ordin - continua relatarea - spunea că îi interzice totodată lui Tomlin să modifice, altereze, să șteargă sau să adauge la versurile cântecelor original publicate în cărțile de imnuri de biserică înainte de 1959. Cică... Tomlin ar fi izbucnit în lacrimi când s-a citit verdictul "Ce să mai fac acum? Asta e viața mea!" a strigat el printre lacrimi. "Am...

Manual de teologie (continuare)

de John Leadley Dagg, D. D. CAPITOLUL X - SUBIECTE DIVERSE Secţiunea V – Tratarea slujitorilor nebotezaţi Într-o broşură numită "An Old Landmark Reset. Bz Elder J.M.Pendleton, A.M., Union University, Murfreesboro, Tennessee", autorul susţine că Baptiştii nu ar trebui să-i recunoască pe preoţii Pedobaptişti ca slujitori ai Evangheliei. Acest pamflet a circulat pe larg, iar doctrina sa este împărtăşită de mulţi. Discuţiile legate de acest subiect ar putea uneori să provoace un rău temporar, însă acolo unde cei implicaţi au dorinţa sinceră de a afla adevărul şi doresc să o urmeze oriunde ar duce, rezultatul final este unul bun. Grupările ce se acceptă unele pe altele în viziunile lor despre doctrina Creştină şi decrete, şi a căror singură diferenţă respectă modul de a-i trata pe cei ce greşesc, nu ar trebui să...

De ce sunt un calvinist – partea 4

de Phil Johnson … şi de ce fiecare creştin este un fel de Calvinist. Partea 4: Încă o recomandare, şi o explicație de ce această chestiune este importantă pentru mine Aici este o recomandare pentru iPod-ul vostru: Dacă eşti cineva care este rezistent la Calvinism, sau nu simți că înțelegi pe deplin destul despre acesta, şi vrei o singură, simplă privire generală despre substanța şi istoria Calvinismului, am oferit un mesaj către studenții noștri la colegiu în urmă cu aproximativ doi ani, intitulat „The Story of Calvinism” („Istoria Calvinismului,” n. tr.), în care m-am străduit cât de bine am putut ca să acopăr tot terenul dintr-o lovitură. Mesajul este pe internet împreună cu restul predicilor mele, şi îl puteți descărca în mod gratuit. Adresa de internet este TheGraceLifePulpit.com, şi căutați titlul „The...
Marian Ghita

Epafras – Un om dedicat maturizării spirituale a sfinților (partea 2)

de Ghita Marian 2. Lupta lui Epafras Despre Epafras se spune că el „totdeauna se luptă pentru voi (cei din Colos, Laodicea şi Hierapolis) în rugăciunile sale, pentru ca, desăvârşiţi şi deplin încredinţaţi, să stăruiţi în voia lui Dumnezeu” (4:12). Lupta în rugăciune pentru un obiectiv aşa de extraordinar este un concept, se pare, uitat de păstorii şi slujitorii bisericii Domnului din ziua de astăzi. Am ajuns să considerăm lucrarea lui Dumnezeu ca pe o meserie care nu ne cere o mare implicare din partea noastră. Şi, de aceea, rezultatele se văd în statura spirituală, de multe ori extrem de scăzută, a sfinţilor Domnului. Cred că trebuie să ne întoarcem la acest concept prăfuit de vremuri al „luptei în rugăciune pentru cauzele mari ale lui Dumnezeu”, dacă vrem să ne bucurăm...
Viorel Ardelean

Iată-mă! (continuare)

de Viorel Ardelean 6). CARTEA EVREI. Autorul este apostolul Pavel dovedită prin referințe interne, ”în lanțuri” (Evrei 10:34), Scrisoarea este scrisă în Italia (Evrei 13:24), iar stilul de scriere este paulin. Ea a fost scrisă înainte de căderea și distrugerea de către Titus a Ierusalimului în anul 70 d Cr. De  asemenea și Petru îl identifică pe Pavel ca și autor. (2 Pet 3:15,16) Destinatarii cărţii sun poporul evreu (Evrei 1:1), pentru că atât iudeii cât mai ales creştinii evrei erau în pericol să cadă în iudaism privind slujbele religioase, şi ceremoniile din Templu, care intrau în contrast izbitor cu închinarea simplă a creştinilor în Duhul, iar ca loc de închinare  erau folosite case și sinagogi. Redactarea cărţii este înainte de anul 70 d.Cr, prin faptul că epistola nu...