Home Publicatia de Apologetica Page 3
Marian Ghita

Măsura omului lui Dumnezeu (ultima parte)

de Marian Ghiță 3. Un spirit lăuntric al slujirii în armonie cu scopul lui Dumnezeu Este foarte interesantă remarca pe care o face Ioan evanghelistul despre Ioan Botezătorul, o remarcă, am putea spune, neobişnuită. Ea este aceasta: „Nu era el Lumina, ci el a venit ca să mărturisească despre Lumină” (Ioan 1:8). Remarca este neobișnuită pentru că ea de fapt repetă, desigur cu alte cuvinte, afirmația din Ioan 1:7. În v. 7 apare o afirmație, în timp ce în v. 8 apare aceeași afirmație sub formă de negație. De ce așa? Ioan folosește acest procedeu literar tocmai pentru a accentua cu putere un adevăr. Când Ioan botezătorul a fost întrebat de iudeii din Ierusalim cu privire la identitatea lui, el răspunde cum foarte puţini oameni ar răspunde, adică printr-o negaţie: „Nu...
Biserică veche - imagine de Paul Morris - unsplash.com

Un erudit al Bibliei pretinde că Apostolul Pavel nu a spus niciodată ca ‘femeile să tacă în biserică’

Un academician din Statele Unite a pretins, în cadrul unui studiu recent, că versetul din 1 Corinteni în care se spune că femeile trebuie să tacă în biserică, care este adesea oferit ca o bază de restricție asupra ordinării femeilor ca slujitoare în cadrul bisericii, nu ar fi fost scris de Apostolul Pavel, ci ar fi fost adăugat în carte ulterior. În cadrul unui articolu publicat de Cambridge University Press, Philip Barton Payne argumentează faptul că 1 Corinteni 14:34 nu a fost parte a originalului, raportează The Telegraph. Versetul spune: „Femeile să tacă în adunări, căci lor nu le este îngăduit să ia cuvântul în ele, ci să fie supuse, cum zice și Legea” (versiunea Dumitru Cornilescu, din care am citat acest verset, are în text această afirmație...) Payne, având titlul de...

Peste 150 de lideri creștini au lansat declarația de la Nashville care proclamă relevanța sexualității creștine în vremurile terifiate...

DECLARAȚIA NASHVILLE Să ştiţi că Domnul este Dumnezeu! El ne-a făcut, ai Lui suntem… Psalmul 100:3 În zorii secolului 21 creștinii evanghelici se găsesc într-o perioadă de tranziție istorică. Astfel cultura occidentală a devenit tot mai post-creștină, s-a angajat într-o revizuire masivă a ceea ce înseamnă a fi o ființă umană. Într-o largă măsură, spiritul epocii noastre nu mai discerne sau nu își mai găsește plăcerea în frumusețea creației lui Dumnezeu pentru viața umană. Mulți neagă faptul că Dumnezeu a creat ființele umane pentru gloria Sa și că scopurile Sale bune pentru noi includ crearea noastră fizică și personală ca bărbat și femeie. A devenit normal să credem că identitatea umană ca bărbat și femeie nu face parte din planul frumos al lui Dumnezeu, ci că este mai degrabă o expresie a...
Pastor Ioan Cocîrțeu

Statornicia lui Dumnezeu

de Ioan Cocîrțeu În mai multe locuri din Scriptură, Dumnezeu este descris ca fiind neschimbător. În Psalmul 102, psalmistul compară natura lui Dumnezeu cu cerurile și pământul: ”Ele vor pieri, dar Tu vei rămâne;…se vor schimba. Dar Tu rămâi Același, și anii Tăi nu se vor sfârși” (v. 26, 27). Psalmul 33:11 subliniază permanența gândurilor lui Dumnezeu: „Dar sfaturile Domnului dăinuiesc pe vecie, și planurile inimii Lui din neam în neam. „Și chiar dacă poporul Lui nu a respectat poruncile Lui, Dumnezeu Însuși spune: „Eu sunt Domnul, Eu nu mă schimb” (Maleahi 3:6). Iacov spune că la Dumnezeu „nu este nici schimbare, nici umbră de mutare” (Iacov 1:17). Această constanță divină implică mai multe aspecte. În primul rând, nu există nici o schimbare cantitativă. Dumnezeu nu poate crește în nici un domeniu,...

De ce sunt Calvinist – Partea 6

de Phil Johnson … şi de ce fiecare creştin este un fel de Calvinist.  Partea 6: Noi Îl iubim, pentru că El ne-a iubit întâi. Observaţie: acest text profund este o afirmaţie clară despre puterea suverană a iubirii lui Dumnezeu. Este o lecție despre suveranitatea scopului mântuitor al lui Dumnezeu. Este o sărbătorire a slavei iubirii suverane. Acest verset, în ciuda scurtimii lui, de asemenea se dovedește a fi incredibil de bogat în semnificație. Priviți la acesta îndeaproape şi veți vedea cel puţin cinci lecții doctrinale pe care acest verset ne învață. Azi, vom considera două dintre ele; apoi ne vom uita la altele trei în articolul de mâine. Mai întâi, textul ne învață despre: PERSEVERENȚA STĂRII NOASTRE CĂZUTE Cu alte cuvinte, el subliniază pentru noi cât de rău este păcatul nostru, şi cât...

Rugăciune pentru Misiune

de Damian Ioan Matei 9:35-38 Consider că este necesar să ne rugam mai mult pentru lucrarea de evanghelizate și de misiune. In sensul acesta, ne aducem aminte de chemarea la rugăciune pentru lucrarea Evangheliei pe care ne-o adresează Domnul Isus și in Evanghelia dupa Matei 9:35-38 – "Mare este secerișul, dar puțini sunt lucrătorii! Rugați, dar, pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui." Suntem chemați să susținem în rugăciune și să ne implicăm în lucrarea Evangheliei. În textul Biblic de față începe ceea ce s-a numit al treilea circuit galileean al Domnului Isus. Mântuitorul a străbătut orașele și satele, propovăduind Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu. În timp ce Domnul Isus îi învață pe oameni și vestea Cuvântul, El vindeca pe cei bolnavi. 1. Rugăciune pentru misiunea in care Mântuitorul este implicat –...

Măsura omului lui Dumnezeu (Prima parte)

de Ghita Marian MĂSURA UNUI OM (PRIMA PARTE) A venit un om trimis de Dumnezeu; numele lui era Ioan. El a venit ca martor, ca să mărturisească despre Lumină, pentru ca toţi să creadă prin el. Nu era el Lumina, ci el a venit ca să mărturisească despre Lumină. (Ioan 1:6-8) Cuvintele acestea se referă la Ioan Botezătorul, cel care a pregătit calea Domnului Isus Cristos (Mal. 3:1; Mat. 3:3). Această declaraţie este una dintre cele mai laconice dar şi dintre cele mai extraordinare declaraţii despre un om al lui Dumnezeu din Biblie. Deşi laconică în limbaj, declaraţia comunică foarte mult, şi, în acelaşi timp, comunică lucruri deosebit de valoroase, pentru că imaginea pe care o creează despre Ioan este impresionantă şi strălucitoare. Evanghelistul Ioan exprimă prin această declarație nu doar pe...

Manual de teologie (ultima parte)

de John Leadley Dagg, D. D. CONCLUZIE DATORIA BAPTIȘTILOR Ordinul bisericesc pe care acest tratat pretinde a-l extrage din Sfintele Scripturi nu se bazează pe autoritatea omenească. Secta care îl păstrează nu are o figură impozantă pe paginile istoriei ecleziastice și nu are un rang între denominațiile creștine, pentru a-i recomanda particularitățile acceptării generale a omenirii. Când Evanghelia a fost introdusă lumii pentru prima oară, doar puțini dintre cei înțelepți, puternici și nobili au sărit în apărarea ei. Dumnezeu s-a mulțumit cu cei slabi ai lumii, pentru a-i pune în dificultate pe cei puternici, deoarece nici o carne nu trebuie să se slăvească în prezența Sa. Evanghelia nu este un sistem al divizării umane și credința adevărată o primește ca pe înțelepciunea lui Dumnezeu, oricât de slabe sunt instrumentele promulgării ei. Adevăratul...

De ce sunt calvinist – partea 5

de Phil Johnson … şi de ce fiecare creştin este un fel de Calvinist. Partea 5: De ce această chestiune este mult mai simplă decât gândesc majoritatea oamenilor La sfârşitul articolului anterior, am descris cum chiar în vremea zilelor mele Arminiane, am afirmat destul de mult adevăr despre suveranitatea lui Dumnezeu: aș fi afirmat fără nici o rezervă oricum că Dumnezeu este Dumnezeu; că El face toată buna Lui plăcere; că nimeni nu Îl poate face să facă altfel; că El este în control şi responsabil indiferent cât de mult zgomot încerc rău făcătorii să îl facă; şi nu doar că El este responsabil, El lucrează toate lucrurile pentru binele meu şi pentru slava Lui. De fapt, încrederea mea în promisiunea din Romani 8:28 a fost ceea ce a motivat viața mea...
Viorel Ardelean

Iată-mă! (ultima parte)

de Viorel Ardelean 7). HRISTOS -  CRISTOLOGIE  - despre Isus Cristos. Pentru a înţelege la modul parţial Persoana Fiului ne vom folosi tot de o mărturisire de credinţă scrisă într-un mod comprimat. Astfel Isus Hristos este prezentat de Biblie ca o Persoană din Trinitate (Ioan1:1). În Evanghelia după Matei 28:19, ne  este înfăţişat ca Fiul care vine din eternitate, egal în esenţă cu Dumnezeu şi cu Duhul Sfânt. Prin naşterea din fecioară Fiul s-a întrupat şi a devenit om ca şi noi (Mat. 1:18-25; Luca 1:26-38). Fiul şi-a păstrat cele două naturi disctinte de Om şi Dumnezeu (Coloseni 2:9; 1 Tim 2:5). Aceste două naturi sunt unite într-o singură persoană (Rom. 1:3-4; Fil. 2:6-8). El a fost ispiti de Satan ca şi noi, dar nu a păcătuit Evrei 4:15  „Căci n-avem...

Lansare roman creștin – În mâna Lui

Fiecare dintre noi știe că Dumnezeu are toate lucrurile în mâna Lui. Acest fapt este crezut de mulți, dar este aplicat de mai puțini. De fapt Dumnezeu, fiind Creatorul tuturor lucrurilor are toate în mâna Lui, toate funcționează conform legilor și rânduielilor Sale. De la a crede și până la accepta zilnic acest fapt simplu - dar profund, adevărat și etern - sunt multe bariere de care ne lovim și apoi uităm de cât de bun este Dumnezeu, cât de mult ne iubește El, cât de nemărginită este purtarea Lui de grijă față de noi zi de zi, an după an.... Pe 30 august 2017 s-a lansat un nou roman creștin intitulat ”În mâna Lui”, pe care am avut ocazia să îl citesc aproape fără să las cartea din mâini. Nu este...

Zece lucruri periculoase de care să te ferești în (orice) biserică

Pretutindeni unde îți întorci capul pândește pericolul - da, chiar și în biserica ta. Deși această afirmație nu este ceva nou, conform cărții lui Iuda, se pare că noi am cam dezvoltat o atitudine de falsă siguranță în spatele ușilor bisericilor noastre. Adevărul este că biserica a fost din totdeauna un câmp de luptă spiritual. Dacă poți vedea lupta invizibilă ce are loc în jurul tău pe la ora 11 dimineața, duminica la slujba de biserică, cred că ar sări hainele de pe tine. Și dacă sunt oameni pierduți în cadrul congregației în care te afli, bătălia s-ar duce cu o mare intensitate. Duminică după duminică, Satan și demonii lui primesc titluri de frecvență ridicată la biserică. Căci noi nu luptăm împotriva cărnii și a sângelui, ci împotriva conducerilor, împotriva autorităților, împotriva puterilor...

Umblați prin credință – un verset înțeles greșit?

Majoritatea dintre noi suntem familiarizați cu felul cum este transpus versetul din 2 Corinteni 5:7 în versiunea Cornilescu, ”pentru că umblăm prin credință, nu prin vedere”. Dacă dați o căutare pe Google - în limba engleză de exemplu - veți găsi explicații a ceea ce înseamnă acest verset, cum ar fi ”Biblia ne provoacă să umblăm prin credință, nu prin vedere”, sau că trebuie ”să mergi prin credință nu prin vedere”, sau că tu ar trebui ”să mergi prin credință, nu prin vedere”. Și probabil că aceleași lucruri le-ați auzit și în diferite predici. Ca să clarificăm lucrurile, cuvântul ”umblăm” din acest verset este, de sigur, folosit într-un sens metaforic ”a trăi”; versiunea BVA în limba română îl transpune astfel: ”pentru că trăim prin credință, nu bazați pe ce vedem”. În acest...